فلج-کودکان-تهدیدی-برای-افغانستان-و-پاکستان-است

روزنامه ملی هندوستان به نقل از داکتران و مقام‌های سازمان جهانی صحت گزارش داده است که بیماری فلج اطفال (پولیو) در جهان از بین رفته است؛ اما در افغانستان و پاکستان همچنان باقی است.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه ملی هندوستان به نقل از داکتران و مقام‌های سازمان جهانی صحت امروز ( دوشنبه، 13 حمل) به نقل از کارشناسان فلج اطفال گزارش داده است که بیماری فلج اطفال (پولیو) در جهان از بین رفته است اما؛ در افغانستان و پاکستان همچنان باقی است.

در گزارش آمده است که بیماری فلج اطفال یا پولیو یک دهه پیش درهند و کشورهای جهان از بین رفته است اما؛ از ده شکل این بیماری، تنها دو نوع آن در مناطق دورافتاده‌ی افغانستان و پاکستان همچنان باقی مانده است.

در این گزارش هر چند درباره ساحات مشخص از افغانستان و پاکستان که در آن رویدادهای ابتلا به این بیماری به ثبت رسیده، چیزی گفته نشده است اما؛ آمده است که در این دو کشور پیش از این ۱۰ مورد فلج اطفال وجود داشت و اکنون به هشت مورد کاهش یافته است.

با این حال، دولت اندونیزیا به‌ هدف محو کامل بیماری فلج اطفال (پولیو) در افغانستان روز گذشته، 10 میلیون دوز واکسین این بیماری را به وزارت صحت عامه کمک شده.

سفیر کشور اندونیزیا در جریان تحویل دهی 10 میلیون دوز واکسین، بر تداوم همکاری‌های این کشور با افغانستان تاکید کرده و از همکاری های بیشتر کشورش با سکتور صحی افغانستان اطمینان داد.

سرپرست وزارت صحت عامه در این برنامه از دولت اندونیزیا خواستار کمک‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف با بخش صحی افغانستان شده است.

این در حالی است که هفته گذشته عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا در یک گفتگو از راه دور با شماری از مقام‌های سازمان جهانی صحت گفته بود که امارت اسلامی بیماری فلج اطفال را در افغانستان را به گونه کامل از بین برده‌ است.

 فلج کودکان تهدیدی برای افغانستان و پاکستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد